Новини

Будь пильним: 9 способів маніпуляцій, до яких вдаються в ЗМІ та у соцмережах

14.12.2017   Коментарів: 0  


Майже 30 років тому відомий інтелектуал Ноам Хомський розкрив прийоми, до яких вдаються ЗМІ щоб маніпулювати настроями людей. Як саме це їм вдається, ми з’ясовували разом з uagolos.

Відволіканняи уваги

Відволікання уваги – улюблений прийом ЗМІ, адже важлива інформація «губиться» в морі незначних подій. Не вирішує проблему і Інтернет– ми постійно відволікаємося на веселі картинки та «історії з життя».

Створювання проблеми з нічого

Штучна або перебільшена проблема іноді викликає неабияку реакцію суспільства, затьмарюючи більш актуальні події. Наприклад, ситуація з М.Саакашвілі, що на досить тривалий час відволікла увагу суспільства від більш нагальних проблем.

Стратегія поступовості

Щоб сформувати потрібну думку, ЗМІ вдаються до «вкидів» інформації на певну тему не відразу, а поступово. Створюючи таким чином необхідні образи людини, явища або продукції. Найяскравішим прикладом цієї стратегії є популяризація тютюнопаління в середині XX століття.

Стратегія відкладання

Щоб вплинути на прийняття непопулярних рішень, їх намагаються подати «хворобливими, але необхідними». Що дозволяє  домогтися згоди громадян «сьогодні» на їх здійснення «завтра», адже жертви в майбутньому сприймаються набагато легше, ніж  нинішні. Прикладом можуть бути резонансні реформи останніх років.

Сюсюкання з народом

Реклама користується мовою, аргументами, символами і особливо інтонаціями, розрахованими на дітей, адже саме вони знижують критичність сприйняття. Звертаючись до нас, бренди нерідко переходять на «ти», використовують наказовий спосіб, та вдаються до найпростішим почуттів і поривів.

Спонукання до емоцій, ніж до роздумів

Емоції і новини йдуть поруч, але не можна сказати, що це добре, адже емоції заважають об’єктивному сприйняттю фактів та блокують раціональне мислення. Це часто призводить до спотвореного сприйняття реальності. Через це термін «інформаційна війна» залишається вельми актуальним.

Тримання в невігластві

Суспільство, яке не розуміє, як саме ним маніпулюють, вигідне державі та ЗМІ. Нерозуміння криється в нестачі освіти, адже рівень доступних знань для еліти та звичайних людей істотно відрізняється.

Спонукання мас захоплюватися посередністю

ЗМІ не соромляться впроваджувати в маси думку, що бути дурним, вульгарним та невихованим модно. Звідси така велика кількість шоу, сіткомів, гумору «нижче пояса» та «жовтої» преси. Це чудово працює не тільки на розслаблення, а й на відволікання уваги суспільства від глобальних проблем.

Посилення почуття провини

ЗМІ намагаються робити так, щоб люди відчували провину в локальних і глобальних бідах через нестачу інтелекту, здібностей або зусиль. А ще зміцнюють думку, що люди несуть відповідальність за війни, розв’язані урядами.

За матеріалами з відкритих джерел

 

Це також цікаво:

 

Залишити відповідь